Wednesday, June 1, 2011

Rahsia Nama Aku!

I begin with my simple n sweet name MASLINA BINTI BAHTUN. Abah aku cakap, nama ni dia pilih sebab masa aku lahir tu, dalam paper ada nama pelajar cemerlang yang nama dia MASLIYANA. but nak sesuaikan dengan muka aku yang comel x hingat ni... ngeh3! abah aku pendekkan jadi MASLINA. Btw kami adik beradik memang kena ada initial MAS kat depan sempena mengenang moyang (nenek abah) yang jaga dia dari kecik. Onyang aku ni nama dia che mas.So nak xnak kena la juga letak nama  MAS. Adik pompuan aku (yang sibuk nak jadik pompuan juga) lahir empat tahun kemudian n abah namakan MASWANI. Punya la nak jadikan kerabat MAS. Naseb bek onyang aku ni nama dia bukan berlian kan? ehikz3!...


~~Maswani n Maslina~~
Dulu2 kekawan sibuk nak panggil aku MAS. Eywuh... xsodap lgsg den raso. Tah aku xbekenan sangat la dipanggil MAS coz aku ni kan dari penang, sat g depa ingat aku ni mami jarum plak. samapai nama pun nak kena ada mas kan? agagagga~

           Then aku didik ler kekwan aku dr zaman sekolah sampy U supaya panggil aku LYNN. saje jek carik glamer.. hahah (dasar xbersyukur).Tapi sampy la dah keje ni ha memang nama tu sentiasa melekat la..

             Tutup bab asal usul nama ni, yang paling penting entry arini aku tulis sebab aku dengar ceramah DMFK semalam cakap nama ni sebenarnya doa untuk diri kita. Apa yg org sebut, itulah doanya. LYNN a.k.a Lin ni bunyik dia dalam bahasa arab membawa maksud lembut.. Ehikz.. Aku ni xlah lembut mana. Tapi aku percaya juga la yg doa org ramy ni terbukti berkesan kat aku. Jiwa aku ni lembut yang hamat... Sensetip nya **``UMANG AI``** asek nak sentap hati mak nak memanjang. Tahap gaban pun xberani nak men fire2 ngan aku. ~~wakakaka~~~ tapi ada juga bagusnya ada jiwa lembut macam aku ni. Sebab aku mudah sangat peka dengan perasaan org len. Naseb bek keje aku ni memang sgt memerlukan kepekaan. Jadi mudah juga la aku empati dalam kes2 aku.

          Neway bagi kekawan yg dah kawen n nak ada anak, pilih la nama yg bawa banyak manfaat bagi budak tu. xder lah dia nangis mekak2 hehari. hahahah... Moga doa kita sentiasa berkesan buat org lain, n semoga doa yang lahir dari hati kita sentiasa doa yang terbaik buat orang lain.

No comments:

Post a Comment