Thursday, February 24, 2011

New day New Life

Motivasi ni kita kena ambil hari2 mcm mandi juga... Sebab kita hidup hari2 kan? Org yg xder motivasi tu nama dia hidup ker? ekekeke~~ Motivasi ni alasan untuk hidup. Maknanya org yang x bermotivasi ni xder alasan nak hidup la...ngeh3~~ sebut pasal alasan nak hidup ni.. ada ker alasan yang lagi best berbanding ALLAH swt. Beriman kepada qadak n qadar. Dapat rezki yang baik hari ini kita bersyukur ... dapat yang buruk kita bersabar... mudah jek kan nak hidup?
Aku penah baca buku mitch albom :have a little faith. dia kata jawapan untuk hidup bahagia simple jek... "be grateful". Sebagai manusia biasa (ni termasuk aku lah ni) kita jarang sangat rasa bertuah kita dapat hidup. yang kita selalu nampak mesti benda2 yang kita xdapat... banyak benda yang kita ada penah kita kesah?? 

Kita nampak kita xder duit, penah kita bersyukur walaupun kita xder duit tapi sebenarnya kita cukup makan?
kita nampak kita xcantik, penah kita bersyukur tubuh kita sempurna sifat?
kita nampak keje kita susah, penah kita bersyukur kita ada punca pendapatan?
kita namapak kwan kita menyusahkan, penah kita bersyukur kita x hidup sorang2?
kita nampak pasangan kita xmcm psangan org lain, penah kita bersyukur ada juga org nak ngan kita? ~~ekekekeke~~

Jadi ramai sangat yang selalu tanya aku macam mana kita nak jadi orang yang xder masalah. Penah kita bersyukur kita dapat masalah? Dengan masalah kita matang, dengan masalah kita ada pengalaman, dengan masalah kita belajar, dan dengan masalah baru kita ada motivasi. Lagipun bila bermasalah maknanya ALLAH swt tengah bagi perhatian la tu kat kita. So naper takut untuk ada masalah. Ttrouble is a friend bak kata Lenka cecewah~~ 

No comments:

Post a Comment