Tuesday, November 20, 2012

Orangers Bonda~!

I love my Job...
mOst partly becoz anak2 saya
# Orangers....
So this post are specially dedicated for all of u my orangers....

Sejak dari kecil ML bercita2 sangat nak jadi Cikgu. Mendidik dan Menyampaikan ilmu.
Masa berlalu dan ML rasa kerjaya mendidik ni bukan bergantung kepada Title CIKGU semata-mata. Dilantik jadi pegawai psikologi di bawah KPTM is a really bless... Now a can be a teacher of life with out  manual guide n everything. Yeay~!

Mengajar adalah perkara yg tidak mudah tapi mendidik itu lebih sukar dilakukan. As for me, the best part n challenge is when it come to value of life. Bagaimana kita nak menyuntik nilai2 yg baik kepada org lain tanpa mengubah nilai hidup dia menjadi nilai hidup kita... (cant help the deep thought coz im psychologyst dear). dan saya masih mencuba untuk menjadi bonda yg terbaik sampy ke hari ini.

Kenapa saya pilih untuk menjadi bonda? Sebb keikhlasan hati seorang ibu saja mampu melakukan tugasan berat mcm ni. Kerana kita tahu, marah seorang ibu itu bermakna keperihatinan, tunjuk ajar seorang ibu itu ilmu yg berkekalan dan kasih sayang ibu itu rahmat yg berpanjangan.

So dunia ni satu pentas yg sgt pelik. Makin banyak yg saya nak ajar. Jadi banyak pulak saya belajar.

#  Saya perlu mendidik awak menjadi muslim yg sentiasa bergerak kearah kebaikan, yet i should be a way better muslim than u first (constantly working on it).
#Saya perlu mendidik awak semua menjadi kuat dan kental. Sebaliknya saya pula yg banyak belajar tentang erti kesabaran dan keperihatinan.
# Saya perlu ajar awak semua tentang kepimpinan sebaliknya saya pula belajar untuk sentiasa menjadi tauladan.
#Saya perlu ajar awak semua erti persahabatan dan kerja berpasukan akhirnya awak semua mengajar saya  untuk hidup dalam kasih sayang yg banyak.

Saya sangat berharap Allah swt kurniakan anak kandung yg soleh satu hari nanti. Tapi jika takdirnya umur saya tidak panjng dan rezki saya tiada, saya juga sudah sangat bersyukur ada anak2 soleha/solehah mcm semua orangers. Terima kasih kerana sudi menjadi sebahagian besar hidup saya.

Bonda ikhlas sayangkan semua.



.








3 comments:

  1. Wajah baru..ramai :) seronoknya.. harap ML x lupekan kami T_T

    ReplyDelete
  2. rasa terharu membacanya,, naik bulu roma nie.. hmm

    ReplyDelete
  3. Orangers ada satu wajah jek d hati saya nanie :). semua sama~! will not to be forgoten

    Farid ni asek terharu jek keje~!

    ReplyDelete